Hem Start - camping Vårt ekipage Vinter Sommar Storhogna

Get the Flash Player to see this rotator.

Midsommar i Västerås Karusell på Liseberg En till karusell på Liseb. Bilrace på Liseberg
Färjemöte på Göta Älv Miniland - Legoland Många fina byggen Fantastiska detaljer
Vackra omgivningar Fler karuseller Akvarium Åsså lite Legomat!
På plats i Sunne Långbordsmiddag Lekplats & strand Moa gillar gungan!
Bad i Klarälven Emil gjorde sandslott Grillmästare x 2 Halt annars skjuter jag!
Gråväder = Legoväder Rottneros Park... Huvudbyggnaden Många skulpturer
Många dammar & äventyrspark Elbilar vid campingen... ...liksom äventyrsgolf
På plats i Orsa ...med sjöutsikt Moa och Peter bygger ...och får sällskap!
Vi åkte till Grönklitt Många björnar blir det Även isbjörnar Moa leker eskimå
Vi hyrde cykelbil Emil testar sitt nya plan Dopp i kvällssolen Årets färdväg.

Upp

Sommaren 2010

Dags för sommartripp igen! Torsdagen innan midsommar åkte vi från Bergsåker till Västerås. Midsommarhelgen firades med släkten där nere. Grillkväll, sillunch, 50-årskalas med mera.

På måndagen lämnade vi sedan vagnen och åkte till Göteborg. Vi hann med en varm eftermiddag på Liseberg med mycket karuseller och även lite popcorn och sockervadd. Efter en hotellnatt tog vi färjan över till Danmark och bilade ned till Horsens där vi hade bokat hotell. Efter att ha checkat in åkte vi till Legoland. En solig eftermiddag och en gråmulen heldag senare åkte vi tillbaka hem till Sverige och Västerås. Vi är trötta och utan pengar men vi har haft roligt. Fantastiska byggen på Legoland men dyrt att handla och äta.

Nu har semester del 2 börjat. Idag for vi tillsammans med Lotta och Peter till Sunne med våra husvagnar. Stor camping med massor av vagnar och norskar. Fint väder med sol och 25 grader. Ställde upp, spanade runt, åkte och handlade, åt middag och slappade.

Dag 2 ägnades åt bad och slapp! Jättevarmt ute så det var skönt att svalka sig i Klarälvens vatten. Grillmiddag och sedan ytterligare ett dopp.

Dag 3 var grå med lite regn och en del blåst. De äldre barnen gick in på vattenland och var där medan vi andra roade oss kring vagnen.

Dag 4 var det åter lite bättre väder. Vår familj åkte till Rottneros Park och tittade på alla blommor och träd. Barnen lekte i deras äventyrspark. Efter en tripp in till Sunne centrum så åkte Moa och Emil elbilar och sedan spelade vi äventyrsminigolf.

Dag 5: Vi lämnade Sunne vid halv elva. Ganska bra resväder = grått. Lunch på en rastplats vid länsgränsen till Dalarna = korv/hamburgare. Kom fram till Orsa strax efter två och fick platser precis vid stranden. Nu var solen framme så barnen hann bada. Lite mathandling och en middag senare var vi nöjda för dagen.

Dag 6: Solen skiner för fullt. Efter frukost hankar vi oss de 10 metrarna ner på stranden där vi blir kvar till lunch. Toastlunch som följs av mer tid på stranden. Vattnet är jättevarmt! Grillad kyckling och VM-fotboll på kvällen.

Dag 7: Grått och blåsigt. Vi tar med oss Hanna och åker till björnparken. Vid tretiden åker vi till Mora och utför lite shopping på bla. klädrean. I kväll har vi grillat fläskfilé.

Dag 8: Peter, Hanna, Rasmus, Emilie och jag åkte till Rättvik och åkte sommarrodel. Därefter åkte vi till Insjön och Clas Ohlson. Blåsigt och halvklart. Övriga kvar vid vagnen där de lekte och badade.

Dag 9: Ytterligare en blåsig och halvmulen dag. Dock ganska varmt. Gjorde ett besök på Mora marknad och slappade sedan. Fint i kväll så då blev det ett dopp i kvällssolen.

Dag 10: Dags att åka hem. Viimnes åkte före oss. De skulle till Bodéns stuga. Vi kom iväg vid tiotiden. Tog E45:an norrut genom finnskogarna. Genade sedan över mot Ljusdal. Åt lunch efter vägen. Vi stannade och shoppade på Dollar Store i Hudiksvall innan vi vid tretiden kom hem till Grimvägen. Nu har vi varit borta i 2½ vecka!